Food News, Pelik

KOPI JERNIH TANPA WARNA KINI SUDAH WUJUD!

Ya. Anda tidak salah membaca. Memang sudah wujud kopi yang jernih tanpa sebarang warna kopi biasa. Sekali tengok memang nampak macam air mineral je. Tapi dua, tiga, empat kali tengok pun nampak macam air mineral juga. Hahaha.

CLR CFF Malaysia 2

Memperkenalkan CLR CFF (read: Clear Coffee). Minuman kopi yang totally tiada warna kopi. Tiada warna hitam, atau perang. Completely crystal clear. Memang tak pernah imagine macam mana kopi yang hitam pekat tu boleh jadi jernih macam ni sekali.

Dicipta oleh adik-beradik yang berasal dari Slovakia, David dan Adam Nagy. Ketika ditanya apakah proses yang dilakukan untuk mendapatkan kopi yang jernih ini, seperti kebanyakkan pioneer2 diluar sana, jawapan nya adalah RAHSIA. Tetapi mereka mengatakan yang mereka hanya menggunakan biji kopi Arabica yang berkualiti dalam proses menghasilkan Clr Cff tersebut.

CLR CFF Malaysia 4

Bagi mereka yang pernah minum Clr Cff ini berkata, rasanya ada sedikit pelik, tapi masih boleh diminum. Seperti kita lupa basuh cawan kopi kita dan terus masukkan air sejuk ke dalam cawan yang sama. Rasa seperti air tapi ada aftertaste seperti kopi.

Buat masa ini CLR CFF hanya available di UK sahaja. Anda boleh dapati dengan harga GBP 5.99 (MYR 33.72) untuk 2 botol dan GBP 14.99 (MYR 84.39) untuk 5 botol.

CLR CFF Malaysia 3

Beranikah anda mencuba? Hehe

Sumber: https://munchies.vice.com/en_us/article/clear-coffee-is-finally-herebut-why

Official Website: http://clrcff.com/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s